Formunuzu Korumak için Basit Egzersiz Önerileri

0
467
Formunuzu Korumak için Basit Egzersiz Önerileri

Gündelik hayatın yoğunluğu nedeniyle fiziğinize gereken özeni gösterememekten mi şikayetçisiniz. Her ne kadar kararlı bir şekilde fitness’a devam etme şansınız olmasa da formunuzu gündelik yapacağınız ufak çaplı egzersizlerle korumanız da mümkün. Hem kendinizi yormadan hem de günlük ve sosyal hayatınızın akışını etkilemeden yapabileceğiniz bu egzersizlerle formunuzu kolay bir şekilde koruyabilirsiniz. İşte günlük hayatınızı kolaylaştırmanızı sağlayacak basit, pratik ve uygulanabilir egzersizler.

İşten ya da Okuldan Dönerken Yürüyüş Rotası Belirleyin

Gündelik egzersiz alışkanlığı kazanmak istiyorsanız öncelikli olarak bazı şeyleri davranışsal olarak benimsemeniz ve alışkanlık haline getirmeniz gerekmektedir. Yürüyüş gibi gündelik faaliyetleriniz davranış haline geldiğinde, rutinlerinizi aynı zamanda sizin için egzersiz de olacaktır. Gündelik rutinlerinizi egzersiz haline getirmeye yürüyüş rotanızı belirleyerek başlayabilirsiniz. İşinizden ya da okulunuzdan dönüşünüz esnasında kendinize 10-15 dakikalık bir yürüyüş rotası saptayabilirsiniz. Hafif tempolu bu yürüyüş rotası, gündelik egzersiz alışkanlığı kazanmanız açısından kararlı bir adım atmanıza yardımcı olabilir.

Yürüyen Merdiven ve Asansör Yerine Merdivenleri Tercih Edin

Asansör ve yürüyen merdiven gibi otomasyon sistemlerinin hayatımızı kolaylaştırdığı bilinen bir gerçek. Fakat merdiven çıkmanın da adım başı ortalama 0.3 kalori yaktığı da göz önünde bulundurulunca işler biraz değişiyor. İşinize ya da okula giderken yürüyen merdivenlerde ya da asansörlerde hareketsiz bir şekilde beklemek yerine merdivenleri tempolu bir şekilde çıkabilirsiniz. Her ne kadar gündelik olarak etkisi az olsa da bu davranışı alışkanlık haline getirdiğinizde etkilerini gözle görülür şekilde hissedebilirsiniz. Merdiven rutini kendinizi güçlü hissetmenizi sağlayacak ve gündelik egzersizlerinize daha motive bir şekilde odaklanmanıza olanak verecektir.

Şınav Mekik Rutini Devamlılık Kazanmanız Açısından Önemli

Yürüyüş alışkanlığınızı kazandıktan sonra işleri kendiniz için daha sistematik hale getirebilmeniz yine kendi elinizde. Günlük egzersiz rutinlerinizi basit hareketlerle zenginleştirerek daha formunuzu koruyabilir ve hatta fitleşebilirsiniz. Bu hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak şey ise gündelik şınav ve mekik rutinleri. Kendi performansınıza göre 5 ila 20 arasında bir sayıyla başlayabilirsiniz. Eğer ilk başta çok zorlanıyorsanız günlük olarak beşer şınav mekik çekmeyi deneyin. Belirli bir süre vücudunuzun direnci yükselecek ve tek seferde daha fazla yapabileceksinizdir.

Sonraki Adım: Squat

Şınav ve mekik egzersizlerini rutinleştirdikten sonra günden güne kendinizi daha formda hissedecek ve bu egzersizlerinizi sistematik hale getirmek için motive olacaksınızdır. İşler tam da bu noktaya geldiğinde gündelik programınızı daha da yoğunlaştırmanız, temponuzu arttırmanız yararlı olacaktır. Kondisyon ve denge sağlamanız açısından oldukça yararlı bir hareket olan squat aynı zamanda bacak ve kalça kaslarınızın tamamının çalışmasına da olanak verir. Bu doğrultuda gündelik rutininize yürüyüş, mekik ve şınavdan sonra minimum beşer adet squat eklemenizi tavsiye ediyoruz.

Bonus: Beslenme Alışkanlıklarınızı Düzene Sokun

Spor ve egzersiz yapmak fiziksel olduğu kadar psikolojik bir aktivite olarak da öne çıkar. Gündelik egzersiz rutininizi başarıyla uygulamaya başladığınızda kendinizi spor yapma konusunda daha istekli hissedecek ve günden günde çalışma sıklığınızı arttıracaksınızdır. Durum böyle olunca beslenme düzeninizi yapılandırma konusu da size daha cazip gelecektir. Özellikle salt karbonhidrat ve yağ bazlı yiyeceklerden protein ağırlıklı beslenmeye geçiş yapmanız, uyguladığınız egzersiz rutininin daha faydalı olmasına olanak verecektir. Ayrıca abur cubur ve fast food gibi zararlı besinleri hayatınızdan çıkartırsanız günlük kalori tüketim oranınızı düşürebilir ve yaptığınız egzersizleri daha verimli bir hale getirebilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here