Metabolizmayı Hızlandırmak İçin Besin Tüyoları

0
485
Metabolizma Hızlandırmak

Fit olmak isteyenler için beslenme düzeni, en az spor ve egzersiz kadar önemli bir faktör. Besinlerin kalori dengeleri, içerdikleri karbonhidrat ve protein değerleri sağlıklı ve zinde olmak isteyenler için dikkat edilmesi gereken kriterler arasında yer alıyor. Özellikle yediklerini hızlı sindirmek ve yaptığı spordan daha fazla verim almak isteyenler için metabolizmayı hızlandıran besinler yararlı olabilmektedir. Metabolizmayı hızlandıran besinler arasında hem sahip oldukları besin değeriyle sağlıklı ve zinde bir yaşam sürebilmeniz için oldukça kilit noktada yer alıyor. Bu yazımızda, sağlıklı bir beslenme düzeni için metabolizmanızı hızlandıracak bazı besinlerden ve faydalarından bahsedeceğiz. İşte metabolizmanız için oldukça yararlı olan besinler.

Yeşil Çay Metabolizma ve Sindirim Sistemi İçin İdeal

Yeşil çay, doğal bir E vitamini kaynağı olan yeşil çay aynı zamanda antioksidan özelliğiyle de öne çıkıyor. İçerdiği kafein sayesinde kendinizi enerjik ve dinç hissetmenizi de sağlayan bu şifa kaynağı besin sayesinde metabolizmanızın da hızlanacağını söylemek yanlış olmaz. Düzenli tüketildiği taktirde yağ yakma özelliği, sindirim sistemini düzenleme işlevi de olan yeşil çayın sağlığınız için en faydalı içeriklerden bir olduğu söylenebilir.

Türk Kahvesini Hayatınızdan Eksik Etmeyin

Alzheimer hastalığını önlemesinin yanı sıra kalp ve şeker hastalığı önleyici etkisiyle de bilinen Türk kahvesi, kültürümüzün önemli bir parçası. Türk kahvesi hem yağ yakıcı özelliğiyle hem de sindirim sistemini dengeleyen bir besin olması özelliğiyle öne çıkıyor. Bir diğer bağlamda metabolizma hızlandırıcı etkisi de bulunan Türk kahvesi, şekersiz tüketildiği taktirde kilo vermeye de yardımcı oluyor. Uzmanların görüşüne göre günde ortalama 2 – 3 fincan Türk kahvesi tüketmek hem metabolizmanızı hızlandırma hem de kendinizi dinç hissetmeniz konusunda oldukça yararlı olacaktır.

Pul Biber, Acı ve Tarçın Gibi Baharatlar Metabolizma Dostu

Pul ve acı biber, başta sindirim sistemi için faydalı besinler olmakla birlikte Uzak Doğu kültüründe şifa kaynağı besinler olarak da bilinirler. Yemeklerin vazgeçilmezi olarak da anılan bu baharatların; A, C, E ve B6 vitaminleri bakımından zengin olduğu magnezyum, demir, potasyum, fosfor gibi zengin mineraller içerdiği de bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Kilo kontrolü açısından oldukça yararlı olan bu baharatlar aynı şekilde yağ yakma ve metabolizma hızlandırma etkileriyle de öne çıkarlar. Pul ve acı biber gibi baharatların, özellikle ana öğünlerde yemeklere düzenli bir şekilde katılması durumunda sindirim sisteminize hızlı bir şekilde etki edeceğini söylemek yanlış olmayacaktır.

Yine aynı şekilde Hint mutfak kültürünün önemli bir parçası besin hazinesi olan Tarçın da metabolizma hızlandırıcı bir diğer besindir. Alternatif tıpta yaygın olarak kullanılan bir besin olan baharat olarak bilinir. Aynı şekilde alanında uzman bilim insanlarının* tarçın üzerinde yaptığı araştırmalar kapsamında düzenli tarçın tüketimiyle hafıza arasında pozitif bir korelasyon gözlenmiştir. Zihinsel ve bedensel açıdan son derece faydalı olan tarçının, metabolizma için en faydalı baharatlar arasında yer aldığını söylemek yanlış olmayacaktır.

Greyfurt ve Elma Gibi Meyveleri Tüketmekten Geri Kalmayın

Elma ve greyfurt gibi meyveler içerdikleri asit dengeleriyle, enerji kaynağı olan besinler olarak öne çıkarlar. Metabolizma için de oldukça yararlı olan bu besinler özellikle ara öğünlerde düzenli olarak tüketildiklerinde hem metabolizmaya hem de vücut fizyolojisine birçok açıdan fayda sağlayabilmektedirler. Elma ve greyfurt meyveleri, tok tutma özelliklerinin yanı sıra sularının şeker ve katkı maddesi ilavesiz bir şekilde tüketilmesi durumunda da sindirimi kolaylaştıran bir etkiye sahiptirler.

*Kaynak: (Gary L. Wenk, Ph.D., author of Your Brain on Food (Oxford Univ Press)

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here