Self-training Kavramı ile Yeni Tanışanlar için Fitness Önerileri

0
346
Self Training

Gündelik hayatın yoğunluğunda spor salonuna gitmeye vakit ayıramayanlar için kurtarıcı nitelikte olan self-training yaklaşımı, kişilerin gündelik programlarla kendi imkanlarıyla çalışmasını ifade ediyor. Profesyonel antrenörler tarafından tasarlanmış çok yönlü çalışma programları olarak da tanımlanan self-training yöntemi, spor salonuna vakit ve nakit vermek istemeyenlere yönelik programlar olarak da tanımlanıyor. Doğru bir şekilde uygulandığında kısa sürede oldukça etkili sonuçlar veren self training metotları ile fazlalıklarınızdan hızlıca kurtulabilirsiniz. Bu yazımızda gündelik hayatında spor salonuna gitmeye vakit ayıramayanlar için basitleştirilmiş fitness önerilerine yer vereceğiz.

Beslenme Düzeninizle Başlayın

Fazlalıklarından kurtulmak ya da daha yapılı bir vücuda sahip olmak için spor yapmak tek başına yeterli bir eylem değil. Bu bağlamda özellikle kendi imkanlarıyla self training metotlarına odaklanacak olanların beslenme düzenleri konusundaki hassasiyetleri oldukça önemlidir. Spora yeni başlayanlar, profesyonel antrenörlerden ve koçlardan alacakları beslenme önerileriyle diyet programlarını şekillendirebilirler. Yapacağınız egzersizlerin yoğunluğuna göre uygulayacağınız beslenme programları, kısa sürede etkili sonuçlar almanıza yardımcı olabilir. Bu bağlamda self training seanslarınızın başarıya ulaşması için kitle yağ indeksinize göre bir beslenme düzeni benimseyebilirsiniz. Amacınız yağları kasa çevirmek ise protein odaklı, kilo almak ise karbonhidrat odaklı beslenmeniz programınız açısından son derece yararlı olacaktır.

Kolay Hareketler ve Hafif Bir Tempoyla Başlayın

Kendi imkanlarıyla spor yapmak, özellikle başlangıç aşamasında oldukça özen isteyen bir süreç. Yeni bir spor programına başlayacak olanlar, genellikle hareketlerin zorluğundan ya da yoruculuğundan motivasyon kayıpları yaşayabilir. Bahsi geçen motivasyon kayıplarını en aza indirgemek için kolay hareketlerden başlamanız yararlı olabilir. Sizi zorlamayan ve eğlendiğiniz hareketlerle başlamanız programınıza hızlıca uyum sağlamanızı sağlayabilir. Aynı şekilde başladığınız ilk dönemlerde temponuzu hafif tutmanız, yorgunlarınızı da azaltacak bir etkendir.

Uyku Düzeninizi Gözden Geçirin

Antrenman esnasında yorulan vücut kendini uykuda yeniler. Özellikle uyku esnasında salgılanan hormonlar, diğer gün vücudun kendini dinç ve enerjik hissetmesini sağlar. Yaptığınız sporun daha fazla verimli olması için günde minimum 6 saat uyumaya özen gösterin. Aynı şekilde diğer gün motivasyonunuzu sağlamak ve kendinizi yorgun hissetmemek için gece 11 ila 4 arası saatlere uykunuzu denk getirmeye çalışın. Uykunuzu düzene sokmanızın bir diğer faydası, antrenmanlar esnasında yorulan kaslarınızın daha hızlı gelişim göstermesidir. Uyguladığınız programa göre yağ yakma, sıkılaşma ya da fitleşme gibi amaçlarınıza uykunuzu düzene sokarak daha hızlı ulaşabilirsiniz.

Zararlı Alışkanlıklarınızdan Kurtulmaya Çalışın

Spor yapmak özellikle yeni başlayanlara kendilerini tazelenmiş hissetmelerini sağlayan bir eylemdir. Bu bağlamda yeni başlayanlar zararlı alışkanlıklardan kurtulmaya en çok bu süreçte meyilli olurlar. Sporun size sağlamış olduğu özgüven ve motivasyonla; sigara , fast food tüketimi gibi zararlı alışkanlıklardan kurtulmaya odaklanabilirsiniz. Hem bedensel hem de zihinsel açıdan kendinizi yenilemenizi sağlayacak bu süreçte size zarar veren davranışlarınızdan tamamen kurtulmanız daha da kolaylaşacaktır.

Gelişiminizi Gözlemleyin ve Motive Olun

Self training yani kendi kendine çalışmak isteyenler için en önemli motivasyon aracı gelişimlerini gözlemlemektir. Program sıklığınıza göre haftalık ya da aylık olarak tartıya çıkmaktan, ayna karşısında kendinizi gözlemlemekten, öncesi ve sonrası fotoğrafları çekmekten çekinmeyin. Gelişiminizi gözlemlemeniz, uzun vadede motivasyonunuzu arttıracak ve programlarınıza daha sadık kalmanıza neden olacaktır. Aynı şekilde gelişiminizden memnun kaldığınız taktirde programınızı daha da zorlaştıracak ve daha hızlı sonuçlar alacaksınızdır. Kendi kendine çalışma konusunda size motivasyon sağlayacak bir diğer etken ise gelişiminizi arkadaşlarınızla paylaşmanız olacaktır. Arkadaşlarınızın gelişiminiz hakkında yapacakları yorumlar sayesinde kendinizi daha iyi hissedebilir ve programlarınıza daha motive bir şekilde odaklanabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here