Stresten Kurtulmak için Spor ve Meditasyon Nasıl Bir Araya Getirilir?

0
278
Meditasyon

Bedensel olduğu kadar zihinsel bir aktivite de olan meditasyon, özellikle modern toplumda insanların günlük hayatın stresinden, yoruculuğundan ve kaygılarından kurtulmaları için oldukça etkili bir yöntemdir. Derin bir felsefi anlamının olmasının yanı sıra dinginliği ve disiplini simgeleyen meditasyonu, sporla bütünleştirerek daha da bedensel bir hale getirmeniz de mümkün. Ufak egzersizlerle, yaptığınız hareketlere elastikiyet ve stabilite katarak eşsiz bir bilinç seviyesine ulaşmanız mümkün. Bu yazımızda modern toplumun en büyük ihtiyaçlarından biri olan dinginlik ve dinamizmi sporla geleneksel meditasyon uygulamalarını birleştirerek nasıl elde edeceğinizi anlatacağız.

Spor Yapacağınız Alanı Hazırlayarak Başlayın

Spor ve meditasyonu bir araya getirmek isteyenlerin yapmaları gereken ilk şey, alanlarını hazırlamak olacaktır. Özellikle Doğu felsefesinde, meditasyon uygulamalarına başlamadan önce alanı havalandırmanın ve tütsü yakmanın; alandaki negatif enerjiyi yok edeceğine inanılır. Bu bağlamda hareketlerinize başlamadan önce alanınızı iyice havalandırdığınızdan emin olun. Aynı şekilde alanınıza kendi kişisel zevkinize göre tütsüler ya da kokulu mumlar yerleştirebilirsiniz. Özellikle mumların yayacağı dingin ışıkta hareketlerinize devam etmeniz, ihtiyacınız olan ruhsal dinginliğe ulaşmanız açısından yararlı olacağını söylemek yanlış olmaz.

Yine aynı şekilde spor yapacağınız alanın gürültülü olmamasına ya da kalabalıktan izole bir mekan olmasına da dikkat edin. Meditasyon odaklanma gerektiren bir uygulama olduğundan bilincinizi tamamen tek şeye odaklamanız açısından rahatsız edici gürültülerin olmaması sizin için son derece önemlidir. Meditasyon için bir diğer etken ise, nefes uygulamaları ve pratikleridir. Bu yüzden meditasyon yapacağınız alanı havalandırmanızın yanı sıra size temiz hava sağlayacak bitkiler de kullanabilirsiniz. Aynı zamanda meditasyon aşamasında uygulayacağınız bedensel hareketler için konforlu bir yer minderinizin olmasını da tavsiye ederiz.

Hafif Tempolu Esneme Hareketleriyle Başlayın

Meditasyonu sporla bir araya getirmek oldukça zorlayıcı bir eylemdir. Bedenselliğinizi ve elastikiyetinizi kullanmanız gerektiği kadar zihinsel olarak da odaklanmanız gerekmektedir. Bu yüzden size esneklik katacak hafif tempolu hareketlerle başlamanız süreç açısından fayda sağlayacaktır. Hareketlerinize başladıktan sonra temponuzu arttırmamaya özen gösterin. Hafif bir tempoyla ilerleyerek düşüncelerinizi boşaltmaya odaklanın. Zihninizi meşgul eden gündelik sorunlardan ve kaygılarınızdan uzaklaşmaya başladığınız taktirde daha durağan pozisyonlara geçebilirsiniz.

Meditasyonun asıl amacı üst düzey bir konsantrasyon seviyesine ulaşmaktır. Bu yüzden yüksek tempolu hareketler seçmekten ziyade durağan açma – germek ve esneme hareketlerine odaklanmanız sizin için daha yararlı olacaktır. Meditasyon yaparken uygulanacak olan birçok hareket olmakla birlikte bu hareketleri acemilik durumunuza göre seçmeniz mümkündür. Eğer odaklanma konusunda kendinize güveniyorsanız zorlayıcı esneme ve germe hareketlerini de tercih edebilirsiniz. Fakat başlangıç seviyesindeyseniz kolay hareketlerle düşüncelerinizi toplamaya ve bedenselliği kısıtlı tutmaya dikkat etmeniz önerilir.

Bedensellik ile Ruhaniyeti Bir Araya Getirmeye Çalışın

Başarılı bir meditasyon uygulaması için bedeninizi etkin bir şekilde kontrol etmeniz gerekir. Düşüncelerinizi kontrol etme ve konsantrasyonu sağlamanız gerektiği gibi vücudunuzun sesini duyduğunuzdan da emin olmalısınız. Bu bağlamda meditasyon programınızı kendi ihtiyaçlarınıza göre şekillendirebilirsiniz. Örneğin, göbeğinizde ya da kalçalarınızda fazlalıklarınız varsa o bölgeleri daha fazla çalıştıracak olan hareketlere ağırlık verebilirsiniz. Tabii bunu yaparken düşüncelerinizi de dinginleştirmeniz gerekmektedir. Bedensel ve zihinsel dengenizi en iyi şekilde ayarlamanız, kendiniz için en iyi hareketlere odaklanmanıza olanak verecek ve sürece daha fazla hakim olmanızı sağlayacaktır. Bu yüzden, yapmanız gereken hareketler üzerine düşündüğünüz kadar düşüncelerinizi soyutlamak üzerine de odaklanmalısınızdır. Ruh ve beden arasındaki dengeyi tam olarak sağladıktan sonra yaptığınız hareketlerin, sizin için maksimum düzeyde verim sağlayacağını söylemek yanlış olmaz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here